Kärlek

Vad säger ordet kärlek er?
 
Själv kan jag tycka att kärlek är konsigt. Att känslorna kan bli så starka för en person. Jag kan tycka det är svårt att veta om man är kär?
Men för mig är det när man vill få en kram av just den personen när man är ledsen eller när man går förbi personen bli man alldeles fnittrig!
Så är det iallafall för mig. 

Hur vet man när man är kär?
Kan man vara kär i flera personer samtidigt? Eller måste man vara kär i just EN person? Betyder det att man inte är kär ifall man tycker om FLERA personer?
Dessa frågor kan jag tycka är lite jobbiga. För var hittar jag svaren? 
Jag får helt enkelt svara på de frågorna själv. Och jag tycker det är okej att vara kär i flera personer samtidigt. Det är ju inte olagligt att tycka om någon! Så ja, var kära i vem ni vill :)
Jag vet helt ärligt inte hur man vet att man är kär. Men som jag skrev där uppe, att när man blir glad och varm i kroppen av att se den personen då kan man säga att man är kär!
Men ni kanske har andra tankar om det? Säg vad ni tycker om kärlek!
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / sannafotografier.com:

Bra tankar! :)

Svar: Haha, tack tack <3
Olivia Nilsson

#2 / / Arasen - Diagnosen, teatern och kärleken:

jag tycker att kärlek är något obeskrivligt. Något man inte kan sätta ord på eller förklara..

Svar: Precis så tycker jag med :)
Olivia Nilsson