Måndagar

Jag tror de flesta håller med mig om att måndagar suger.
Speciellt mina måndagar...
Hela skoldagen är det massor av tråkiga lektioner och knappt några alls långa raster. Nu, vid denna tiden har ja 50 minuters rast och efter rasten har jag 1 lektion! 1 liten 40 minuters lektion...
Kunde inte lärarna lagt lektionen tidigare så att man kan gå hem tidigare?
Jag blir så sur, mina måndagar suger.
Och oftast brukar jag åka till stallet på måndagar, men idag kunde jag inte.
Asså jag blir bara så trött. Allt går fel på måndagar...

Förlåt för detta deppiga inlägg!
Men alla har vi sånna dagar när man bara vill åka hem o krypa ner i sängen och glömma bort allt som har med skola att göra!
När jag kommer hem efter den sista skolan, ska jag göra mina läxor sen ska jag krypa ner i sängen och planera massa bra inlägg jag kan skriva!
Det låter bra för mig :)
Atm:
Publicerat i Allmänt
#1 / / milina.blogg.se:

jag är sjukskriven så mina måndagar suger inte så mycket just nu, men innan gjorde dom det!

Svar: Vad skönt att vara ledig på måndagar!Ja, det brukar ju vara så...
Olivia Nilsson

#2 / / Koffe - fotoblogg:

»Tack du och välkommen åter!

Svar: Tack och detsamma :)
Olivia Nilsson

#3 / / Sandra (blivande frisör):

hörlig blogg :)

Svar: Tack!
Olivia Nilsson

#4 / / Venice:

Kommer ihåg det där från skoltiden att man va så sur på schemat jämt för man tyckte det var så onödiga bitar. Man tyckte lärarna kunde anpassa sig lite bättre. Men nu när jag är äldre och vet hur man lägger upp scheman på skolor och liknande så förstår jag att det inte riktigt funkar så :) De flesta lärarna har ju många klasser att anpassa sig efter och ska dessutom själv ha raster osv så det går ju inte att göra det perfekt för alla :)
Jag jobbar på et psykiatribonde och det är ungefär samma där. De klagar ofta på att vi schemar så konstigt men det blir ju så när man har många att pussla med som ska få det de behöver :)

Svar: Ja, jag förstår ju att det är svårt att göra alla glada. Men det är bara så jag känner (och typ resten av min klass). Det kommer säkert bli bättre när man har vant sig!
Olivia Nilsson