Skolan igen.

Jaha, nu sitter jag mot mitt skåp i skolan.
Igår började jag skolan igen. Det kommer inte ut ett glädjeskrik från mig iallafall...
Fast på något sätt kan det vara skönt att vara tillbaka. Jag tycker det är skönt att ha en rutin (eller vad man ska kalla det). Det är skönt att veta att jag har något att göra på dagarna. På loven får man ta dagen som den kommer, vilket kan vara väldigt skönt, men det är jobbigt i slutändan. Det kan sluta med att jag ligger i soffan och tittar på serier större delen av loven. Vilket jag verkligen vill sluta med. 
Något mer som är lite jobbigt är att man måste lära sig tiderna på nytt. Vilket jag personligen kan tycka är väldigt svårt.
På söndag kvällen hade jag nästan glömt av hur man satte alarm? Det betyder verkligen att jag har stängt av alla möjliga tankar på skolan!
De första dagarna tänker jag alltid på vad jag kunnat göra på lovet men inte gjorde. Även att man börjar räkna dagarna mot nästa lov, som är påsklovet.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Linn Strömberg:

Håller med om att skolan är skönt för man får tillbaka sina rutiner. Så fin är du!

Svar: Det är skönt med rutiner :)Tack snälla du!
Olivia Nilsson

#2 / / Fidan & Divine:

Vilken fin blogg du har!
Klicka gärna hos oss

Svar: Tack så mycket!
Olivia Nilsson