När ni är ledsna hur gör ni för att bli "glada" igen?

Detta har jag tänkt på ett tag. För alla kan ju inte ha samma sätt, eller?
Iallafall när jag är ledsen eller bara på dåligt humör (gråt-humör) brukar jag antingen sätta på hög musik och försöka sjunga med, eller så ställer jag mig i duschen och ibland bara gråta ut. 
Ibland kan det vara skönt att bara tvätta av sig men det är ju alltid skönt att gråta ut (ifall man behöver det såklart).
 
Min fråga är, hur gör ni för att bli på bättre humör när ni är ledsna?
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anna Holm:

Jadu! Om man kunde svara på denna fråga! ^^
Men ja, musik är väldigt viktigt för mig i sådana situationer, men även att prata ut med någon, eller ta en tupplur ;)

Svar: Det är bra att ha några sånna här saker. Så att man vet exakt vad man ska göra när man är ledsen :)
Olivia Nilsson

#2 / / frameit.webblogg.se:

Detta kommer låta jäkligt wierd men jag brukar lägga mig på rygg på golvet och äta mandel :''))

Svar: Smart idé ;)
Olivia Nilsson

#3 / / milina.blogg.se:

det är olika beroende på vad som gör mig ledsen! ibland snackar jag med mamma eller så lägger jag mig i sängen och gråter ut, efter det brukar jag alltid lyssna på musik!

Svar: Bra tips!!
Olivia Nilsson

#4 / / Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Jag brukar ibland gråta, ibland lyssna på musik, gosa med min katt eller träffa någon kompis :)

Svar: Mysigt!
Olivia Nilsson

#5 / / cindy:

beror väl på varför man är ledsen men oftast träna, köpa sötsaker läsa en bok eller lyssna på musik.

Svar: Låter bra :)
Olivia Nilsson