Bästa tipset jag kan ge!

Jag tycker inte om att dricka vatten, bara sådär. Vissa är ju sådana som kan dricka flera liter varje dag, typ. Men sån är inte jag.
Tycker heller inte om när vattnet blir rumsvarmt fort. 
Så nu, här kommer det bästa tipset!
Det är säkert många som redan vet detta. Men för er som inte vet, här kommer det.
1. Man häller i vatten till hälften av en flaska.
2. Sedan lägger man in flaskan (liggandes) i frysen.
3. När väl vattnet har fryst, tar man ut flaskan. (Ifall man är törstig, såklart)
4. Sedan häller man i kallt vatten brevid isbiten. 
5. Och sedan voilá, så kommer vattnet hålla sig kallt med hjälp av isbiten ett bra tag!
 
Detta är perfekt ifall man ska till stranden en varm sommardag! Eller som jag, ligger hemma sjuk och måste få i sig vatten. 
Hur lätt som helst också. Man behöver ju bara lägga in flaskan kvällen före :)


Publicerat i Allmänt
#1 / / Josse:

Men vilket bra tips! Det måste jag testa!

Svar: Ja, gör det :)
Olivia Nilsson

#2 / / Sanna Hammarberg:

Åh, ja! Älskar det, brukar ibland lägga i en full flaska och sedan vänta för att det ska smälta, typ på kvällen supergott men tar ju förstås lite längre tid! :h